Kromě toho, že to v překladu znamená pražský městský autobus, tak si to lze vyložit i jako pražský Citybus, což odkazuje konkrétně na autobus Karosa/Irisbus Citybus. Při vymýšlení názvu projektu to byl však čistý záměr. Čili obě varianty výkladu jsou správné.
O co přesně jde?
Jde o vývoj virtuálního světa, v tomto případě Prahy, pro OMSI The Bus Simulator. Samozřejmě s jistými limity.
Pro tento PC simulátor tak tvořím mapy jednotlivých, mně dobře známých, autobusových linek, které si pak majitelé hry můžou zdarma stáhnout a vyzkoušet si, jak tvrdý chleba řidič autobusu má.
Cílem
pro mě je, aby mapa odpovídala co nejvíce realitě. Tudíž se snažím
zachytávat co nejmenší detaily reálného světa a přenášet je do hry. Není
to ovšem nic jednoduchého a vše si bere svůj čas. Ale za ten výsledek
to prostě stojí.
Proč OMSI?
Sám
ani přesně nevím, ale nějak se sešlo více faktorů a mně prostě tvorba
pro tento simulátor naprosto ovládla. Jednak se považuji za velmi
kreativní bytost (chápejte to tak, že musím neustále něco tvořit) a taky
za "kaštana", který denně jezdí do práce MHD. Navíc rád zachycuji svět
okolo sebe. Čili pomyslná ozubená kolečka hezky zapadla do sebe a já si
tak vyrábím zmenšeniny lokalit, ke kterým mám nějaký vztah. Na druhou
stranu se to dá považovat i tak trochu za hec, jestli to či ono budu
schopný dokázat. No a tak to vše začalo. ;-)
Samozřejmě
pokusy probíhaly i na jiných simulátorech, ale ty si prostě mojí
pozornost dlouho neudržely. Většinou díky "házení klacků pod nohy", kdy
jeden problém střídal druhý. Navíc implementace modelů do hry nebyla
všude tak přívětivá.
Pro
zajímavost jen uvedu, že do OMSI tvořím již od roku 2011, tudíž vím, co
si můžu k němu dovolit a co ne. Zainteresovaní totiž vědí, že OMSI si
žije svým vlastním životem a každému se chová úplně jinak.
Bylo už něco vydáno?
Ano, před několika lety, konkrétně roku 2013 vyšla první verze Pražského Citybusu, která obsahovala linku 235. O rok a půl později vyšla její upravená verze AfG: Prague Citybus 2.0 spolu s novou linkou 219 a jako bonus si premiéru odbyla Karosa B951(E).
S
projektem bylo navíc počítáno i do budoucna, že by se rozšiřoval
postupně o další linky. Ale z důvodu zastaralosti postupu vývoje došlo k
přerušení veškerých prací.
Bližší info a odkaz ke stažení naleznete v levém menu.
Co znamená zkratka AfG?
Addons for Games mělo být označení pro vícero projektů
zaměřených na nejeden simulátor. Ale jak jsem popsal výše, tak v rámci
jednoho člověka zaměřeného na jednu věc, je to prakticky
neproveditelné.
Míval
jsem rozděláno i několik projektů zároveň, ale to neustálé přeskakování
mezi nima nebylo ani pro jeden příliš vhodné a vývoj se tak stal pro mě
až nelibou záležitostí.
Nakonec jsem si ujasnil priority a nyní dělám pouze na jedné konkrétní věci v rámci projektu Pražského Citybusu. Čili tím chci říct, že "značka" AfG je naprosto zbytečná a nadobro končí.
Nové mapy tak ponesou jiné označení. Ovšem u starých již vydaných verzí
map, podkladů a dalších materiálů se můžete s onou zkratkou stále
setkávat.
Jaká je budoucnost projektu?
Není už žádným tajemstvím, že nyní pracuji na lince 180. Ale jelikož je vše vyvíjeno úplně odznova jinými postupy, tak nelze očekávat, že si hráči budou moci na jedné mapě projíždět jak zmíněnou 180, tak i ty již vydané. Bude se jednat o kompletně novou mapu do OMSI, jejíž vydání bude rozděleno do dvou etap. Více o připravované lince najdete v menu nalevo.
Podtrženo sečteno - Prague Citybus žije! Proto sledujte zdejší dění, ať vám nic neunikne. ;-)